Segrià · 28 de Juliol de 2011. 19:25h.

Com omplir l'Aeroport d'Alguaire

La Generalitat aposta per diversificar

Com omplir l'Aeroport d'Alguaire

Publicitat d'Alguaire en rus

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presidit aquest dijous la Taula Estratègica de l'aeroport de Lleida-Alguaire i ha presentat el pla de negoci que ha de marcar les línies estratègiques en els pròxims anys. A la reunió també hi ha assistit el conseller Josep Maria Pelegrí, que ha presentat un informe encarregat pel departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural per desenvolupar el sector logístic i de càrrega a l’aeroport.

L'estratègia de creixement de l'aeroport es basa en la diversificació i en el desenvolupament de les diferents branques de negoci: aviació comercial, touroperadors, aviació general, formació i càrrega.

Aquest nou model aposta perquè la promoció no estigui basada en les subvencions, sinó en una política tarifària que incentivi l’arribada de noves companyies. En la branca de touroperadors, se signaran dos nous acords per portar un mínim de 6.500 esquiadors de Rússia a les terres de Lleida. Això vol dir que la xifra de passatgers de l'aeroport creixerà almenys en 13.000 nous viatgers.

En el decurs de la reunió, el conseller Pelegrí ha defensat la necessitat de potenciar la multifuncionalitat i la rendibilitat d’aquesta infraestructura. Aquesta rendibilitat passa per diversificar les seves àrees de negoci, especialment en l’exportació agroalimentària.

Segons un informe encarregat per la conselleria d’Agricultura, Alguaire podria esdevenir una plataforma logística de transport aeri de mercaderies d’alt valor afegit per tal de proveir directament el propi territori però també com aeroport de mercaderies de procedència i destí intercontinental.

El conseller ha senyalat que l’aeroport s’ha d’integrar en el sistema aeroportuari català i europeu, obrir-se al transport de mercaderies i dotar-se d’una infraestructura flexible que suporti el transport intermodal i eficient amb el transport per superfície. En aquest sentit, la Taula ha acordat fer una recerca d’operadors de càrrega en base a les potencialitats de l’estudi.

10 Comentaris

Publicitat
#9 sulfuro sulfuro, Barcelona, 29/07/2011 - 14:32

Seguramente podría llenarse personas que ocupan cargos totalmente innecesarios y fletar los aviones suficientes para que se vayan a otra parte a ver si encuentran un trabajo a medida de sus aptitudes y que en la mayoría de los casos tendría una retribución mucho más baja de la que disfrutan

#8 JJJ, Lleida, 29/07/2011 - 11:20

Per els camacus que us entereu de res. Un kg de fruita al camp val 30cts, a Londres 15e. I a sobre tenims finques on els pressecs ni s'agafen i s'estan podrint als arbres. Es que amb les subvencios hem perdut l'esprit català de fer negocis? O es la puta enveja espanyola de que no ens vagi be la cosa

#7 JJJ, Lleida, 29/07/2011 - 11:16

Perque mantindre carreteres a pobles amb quatre gats, millor que baixin tots a Barcelona a viure! Tanquem pobles sencers i fiquem-los en apartaments a la Sagrera! Aeroports a capitals de provincia? No, portem tots a viure als nous barris camacus i que agafin els vols des del Prat! Centralisme BCN

#6 Arbeca, LLeida, 29/07/2011 - 10:29

Podriem omplir els avions de marranos i que tots els gastos els paguessin el Montilla, la seva senyora, el Carod i tots els seus germans. Això seria el més just !!
Tampoc seria viable, perè almenys riuriem una bona estona i els responsables de tan desastre ho pagarien com és de justicia.

#5 emilio, a, 29/07/2011 - 02:33

ese aeropuerto lo hicieron para los esquiadores del Pirineo... ¿entonces porque no lo hicieron en la Seu d'Urgell? Un lumbreras dijo que convenia en la Seu que está muy cerca de Andorra y robaria los esquiadores, mejor en Lleida capital, enmedio la nada, como la estacio Ave de Tarragona.