Segrià · 4 de Gener de 2013. 17:04h.

Un poble de Lleida retirarà el nom del Rei d'un carrer

L'alcalde d'Alcanó diu que "és equiparable a retirar símbols franquistes"

Un poble de Lleida retirarà el nom del Rei d'un carrer

Una imatge d'Alcanó

L'Ajuntament d'Alcanó (Segrià), un municipi de 241 habitants, retirarà a finals de mes el nom del rei Joan Carles I d'un dels carrers de la vila. La decisió s'ha pres després que la petició es formulés a través de la bústia de suggeriments del consistori.

L'alcalde de la població, l'independent Sebastià Ricart, ha assenyalat al diari Segre que la mesura "és equiparable a retirar símbols franquistes".

El ple municipal va acordar el passat 12 de desembre retirar el nom del rei Joan Carles I d'un dels carrers de la vila. El nou nom de la via serà carrer de Les Escoles, que és com es coneixia de forma popular, abans de dur el nom del monarca espanyol a partir dels anys 80.

Alcanó és un dels ajuntaments integrat dintre de l'Associació de Municipis per la Independència i en un primer moment la decisió de canviar el nom d'aquest carrer havia estat desestimada per l'equip de govern.

11 Comentaris

#7 manel.cat, cat, 05/01/2013 - 20:36

Hi ha una petició col.lectiva a Barcelona per canviar el nom de la Plaça d'escaÑa, animeu.vos

http://goo.gl/HgUBq

#6 sergi, sitges, 05/01/2013 - 11:31

si començem aixi jo truaria els carres de noms catalans de bellvitge,el prat,sarria,gava,viladecans,sant coloma,badalona,etc...

#6.1 manel.cat, cat, 05/01/2013 - 20:39

Perquè ho dius?

Potser no saps que Bellvitge pertany a L'Hospitalet de Llobregat, municipi que pertany a Catalunya?

O escrius des.de alguna caverna de Castella ?

#5 Protágoras ¿Y la calle del marqués qué?, bcn, 05/01/2013 - 09:37

El "diario de las Mil colinas " sigue dando noticias relevantes con el fin de fortalecer la conviviencia. Esta vez se trata de Alcanó 244 habitantes. Su ayuntamiento quitará la calle del rey Juan Carlos, pero conservará la calle del Marques Joan Oró cuyo marquesado fue concedido por el primero.

#5.1 formatgedovella, nou barris, 05/01/2013 - 13:52

Hi ha una petita diferència, apreciat i dilecte filòsof; els carrers a Joan Oró se li dediquen per qui va ser, marquès o no. Si li treus el títol de rei a Joan Carles, en què ens queda ?

#4 Ilergeta, Lleida, 04/01/2013 - 23:38

Però encara queda algú visquent a Alcanò?...
Em pensava que ja hi havien marxat o mort els quatre gats que quedaven i que el poble ja estava desert i abandonat...
Suposo que en quatre o cinc anys ja no hi viurà ningú. És normal la gent jove busca civilització i modernitat a les capitals.

#4.1 Elena Reig, Aspa, 08/01/2013 - 00:21

Hi queda gent treballadora del camp. Gent honesta, honrada i que exigeix que els altres ho siguin.

#4.2 Elena d'Aspa, Aspa, 08/01/2013 - 00:32

#4

llergeta A Alcano hi viu gent treballadora, honesta i honrada. Gent que espera el mateix dels altres. La casa reial, precisament no coneix el sentit d'aquests valors.

#3 Raúl Fontmajor, BCN, 04/01/2013 - 23:31

Este pueblo tiene garrapatas como centollos. Es lo más mejor que tiene.