Illes Balears · 17 de Març de 2012. 18:30h.

Vaga de fam pel català

Un jubilat porta 17 dies de protesta per denunciar que el govern balear vol "destruir la nostra llengua"

Jaume Bonet, membre de la junta directiva de l'Associació de Jubilats per Mallorca, fa 17 dies que va iniciar una vaga de fam en protesta per la llei del Govern Balear, presidit pel popular José Ramon Bauzá, que elimina l'obligació dels treballadors públics de conèixer el català.

Bonet, que explica a través d'un bloc, Twitter y Facebook com va la seva reivindicació, assegura que la mesura de l'executiu té "la intenció clara de destruir la nostra llengua i deixar-la en un no-res".

En aquest sentit, afegeix que "davant d'un atac tan radicat estava bé que hi hagués una resposta tan radical" com la que ha decidit portar a terme.

El jubilat en vaga es mostra, a més, preocupat pels problemes que això comportarà, perquè "hi ha molta gent gran a Mallorca que no saben explicar en castellà al metge què els passa" i, segons la seva opinió, que els funcionaris públics no els puguin entendre és un "greuge".

Jaume Bonet

66 Comentaris

#35 Walzer, BCN, 19/03/2012 - 16:18

Un jubilat en vaga de fam? Segur que si es troba amb alguna teca gratis, l'abandona, la vaga

#34 luis, barcelona, 19/03/2012 - 11:21

Yo creo que cualquier mallorquin que vele por sus intereses
tiene que hablar
castellano
aleman
ingles
y por descontado el catalán cuando hable con los payeses de las montañas, si queda alguno, claro

#34.1 LUIS, barcelona, 19/03/2012 - 14:03

Se me olvidaba
y no estarian de más unas
LECCIONES DE MORO

Ya que en MALLORCA y por descontado CATALUÑA pronto se hablará mas que el catalán

#34.2 Pau, barcelona, 19/03/2012 - 18:52

D'ignorants hi ha a doju... el català es parla arreu del mòn... t'hauries d'anar a la montanya a reflexionar i pensar que faries tu per la teva llengua... la llengua que parlava la teva àvia i et va ensenyar la teva mare.

#33 Don Berrinche, Vilafant, 18/03/2012 - 19:39

Y que, valdria mes que parles aleman que catala

#32 joan, manresa, 18/03/2012 - 17:02

El Casal obre la seva tertulieta desde Morolandina.---¡¡ Endevant Jaume...!!! El Casal tambe es solidaritza amb tu....,pro compte,guardat forçes que la lluita será llarga...,de moment ya has estat noticia i has donat la volta al mont.Primer objetiu aconseguit...,Amb tu Jaume...!!!!

#31 Roberto, Tortosa, 18/03/2012 - 13:41

Els colons que escriuen per aquí, altre cop fent demagògia. El mallorquí, parla pròpia de Mallorca, no serà un requisit. En canvi, el castellà sí.

O algú es pensa que em donaran feina a l'administració balear si només parlo mandarí?

D'això se'n diu genocidi cultural.

#31.1 pepe, andorra, 19/03/2012 - 12:45

Y antes de q los colonos catalanes masacraran a toda la población local cual era el idioma mas hablado en las baleares? Pq quienes colonizaron mallorca fueron los catalanes, no fueron precisamente los castellanos. El colono demagogo acusando a los demás de lo q es el.