CiU consideraria un “casus belli” que Esquerra donés suport al PSC a Martorell -juntament amb Movem Martorell, la ‘marca blanca’ d’Iniciativa-, per desbancar el seu candidat en aquest municipi del Baix Llobregat, Xavier Fonollosa, segons ha explicat un membre de la direcció nacional a e-notícies.
Les eleccions del passat 24 de maig van deixar un mapa polític complicat perquè CiU va obtenir 3.200 vots, un 31,6% i vuit regidors. Atès que Fonollosa, actual tinent d’alcalde, era el primer cop que es presentava com a cap de llista es considera que no és un mal resultat. Però el 2011, encara amb Salvador Esteve d’alcaldable, va obtenir un 46% dels vots i onze regidors: majoria absoluta.
Esquerra amb 1.300 vots, un 13% i tres regidors pot inclinar, doncs, la balança cap a CiU o cap a un govern tripartit amb PSC (4 regidors) i Moviment d’Esquerres (també 4). Es dona la circumstància personal que l’alcaldable de CiU, Xavier Fonollosa, i el d’ERC, Adolf Bargués, son amics personals des de l’escola malgrat les diferències polítiques.
Martorell ha estat, a més, un feu electoral de CiU des dels anys 80 llevat d’un període de quatre anys entre el 2003 i el 2007 en el que va governar un tripartit PSC-ICV-ERC. L’esmentat Salvador Esteve va recuperar després l’alcaldia amb majoria absoluta en part per les diferències internes en l’equip municipal.
CiU consideraria un “casus belli” que ERC donés suport al PSC a Martorell
Els republicans poden inclinar la balança cap a una banda o cap a l’altra

Xavier Fonollosa
¡A por ellos!

Adolf Bargues
12 Comentaris
No es Moviment d'Esquerres, es Movem Martorell, candidatura de confluencia.
ya esta pactado Adolf apoya a convergencia por una teniente alcaldía y 2500 euros al mes, lo vestirá como hoja de ruta pero la hoja es la de los billetes que le hacen faltan lo demás son pamplinas, viva la politica
Com és doncs que a Esplugues signat i tot un pacte previ de sobiranistes contra el PSC dominant fa 30 anys, després de les eleccions els dos diputats que li manquen al PSC per la majoria absoluta els donarà sembla CiU, serà que l'amic Comellas haurà pactat amb la Chacon ?.
Vaja, pobrets i a Terrassa qui vol pactar amb Psc?? Doncs Ciu que no vol netejar l'ajuntament que fa olor a podrit sociata
Com mes cosins mes endis.