Publicitat
Barcelonès · 23 de Maig de 2014. 14:46h.

El fiasco del 'carsharing'

Alberto Fernández Díaz denuncia que l'empresa Avancar, participada per l'Ajuntament, ha perdut més de 4,6 milions d'euros

El fiasco del 'carsharing'

Trias i Alberto Fernández, en una imatge d'arxiu

El president del PP barceloní, Alberto Fernández Díaz, ha reclamat que "l'Ajuntament deixi de fer d'empresa privada i no continuï mantenint la seva participació en l'empresa de carsharing 'Avancar' que acumula pèrdues de més de 4 milions d'euros".

El regidor Popular ha explicat que l'Ajuntament participa en l'empresa de carsharing 'Avancar' (marca comercial de l'empresa Catalunya Carsharing) i "des de l'inici del servei el 2004, la societat presenta resultats negatius i que arriba a perdre 4.682.126 euros".

A més, Avancar compta amb participació d'empreses com Eficiència Energètica SA (19,9%), Marfina Bus SA (18,8%), Servei Català de Trànsit (16%) o Zipcar Inc (14,3 %) . En aquest sentit, Fernández Díaz ha proposat "fomentar el carsharing des de l'administració pública a partir de la signatura de convenis amb empreses de lloguer de cotxes afavorint l'ús compartit del cotxe i no el manteniment d'una empresa deficitària".

Finalment, Alberto Fernández ha recordat a l'alcalde Xavier Trias "que es dediqui al que s'ha de dedicar un alcalde que ha de ser la lluita contra la crisi, la seguretat, i les polítiques socials i no a mantenir una empresa que no té cap utilitat pública rellevant i que actua en clara competència amb el lloguer privat".

Publicitat
Publicitat

8 Comentaris

Publicitat
#6 Sergi Sanjuan, Barcelona, 25/05/2014 - 02:14

Jo he fet servir el carsharing durant els últims 5 anys i el seu funcionament, la resposta dels professionals les 24h al dia els 365 dies l'any, la qualitat dels cotxes, la resposta a tots els problemes possibles, el preu molt adequat, etc ha estat PERFECTE. Felicito a tota l'empresa i el Projecte.

#5 Nana Cid, Tarragona, 24/05/2014 - 07:32

Ni intervencionisme via xarxa clientelar económica ni neoliberalsime. Però 2004 era un context socioecòmic diferent que el d'ara, a 2014 i si sempre ha tingut pèrdues econòmiques cobertes amb diners públics igual el que cal es dedicar els diners a política social, d'aquelles persones més febles, no?

#4 Jordi del Poble-sec, bcn, 23/05/2014 - 23:07

Amb la limitació mental que caracteritza als neoliberals, no entenen el que és el servei públic. Posat a buscar rendibilitat econòmica, hauriem de suprimir l'exèrcit, els museus, els polícies, les carreteres i autovies, etc.
No es pot ser més ruc.

#4.1 Xavi, BCN, 24/05/2014 - 20:53

Un raonament brutal, noi. Llavors tant s'hi val si els serveis públics dilapiden diners? Així és com s'arriba als nivells de deute actuals de gairebé el 100% del PIB...

#4.2 Jordi del Poble-sec, bcn, 24/05/2014 - 22:32

Xavi, pots ser el proper premi Nobel d'Economia. Ets un geni. Has descobert la manera que els serveis públics siguin rendibles econòmicament, en comptes de socialment.
Vinga, suprimim la sanitat, l'educació, la seguretat, les obres públiques, les pensions i tot el que provoqui deute.
Felicitats.

#3 Meliq Salau, Reus, 23/05/2014 - 20:57

Estic a favor del carsharing i si s'hi posen diners públics són ben invertits. O és que també haurem de deixar de subvencionar el transport públic, les escoles, hospitals i ajuts socials? Tota inversió en quelcom que benificïi a tots és benvinguda, per a això paguem els impostos.

#3.1 Xavi, BCN, 24/05/2014 - 20:55

Els serveis "públics" ni són gratuits ni són públics. Enlloc de pagar-los a una empresa privada els paguem a un govern, independentment de si en fem us o no.

#1 lola, bcn, 23/05/2014 - 15:47

nada nada. El que calgui tu, escoltam. Todo lo que sea diferenciarse de España para sus acolitos, aunque sea a base del dinero de todos, ellos todos a una!!!. Spanair?. Es que.