Publicitat

La remodelació, que durarà deu mesos, costarà 9,5 milions

El nou Paral·lel

Una imatge del projecte

L’Ajuntament de Barcelona, a través de BIMSA, comença aquesta setmana les obres de remodelació de l’avinguda Paral·lel de Barcelona. L’actuació pretén millorar l’espai públic guanyant espai per als vianants, creant sis noves places a les actuals illetes costat Eixample i es traslladarà el carril per a bicicletes al centre de la via. 

El projecte també preveu una millora de la il·luminació i dels paviments i dóna continuïtat a l’obra que està en marxa per dotar l’avinguda i els barris veïns d’un nou col·lector. Les obres es faran per fases, set, i s’allargaran fins al març del 2015. La remodelació suposarà una inversió total de 9.499.804,39 amb IVA inclòs.

La primera fase, que comença ara, no té noves afectacions al trànsit. Consisteix en l’inici de l’obra civil de la mitjana verda del carril bici, que anirà pel mig de l’avinguda, en els trams actualment ocupats per les obres del col·lector de l’Avinguda Paral·lel. 

Així mateix es començaran els treballs de la placeta, situada al costat Eixample, dels carrers Compte Borrell-Andana, mantenint l’actual configuració de la zona d’obres i sense que hi hagi canvis en els sentits de circulació.

A partir del 17 de maig, es modificarà la configuració de la circulació a la confluència de l’avinguda amb el carrer Calabria, afectat actualment per les obres del col·lector, per tal de poder avançar en les obres d’urbanització i iniciar els treballs de la placeta on es troben els carrers Calabria i Parlament. 

També es podran començar els treballs en les voreres del costat Poble-sec a les interseccions amb els carrers Blasco de Garay i Margarit, que comportaran talls en la sortida i entrada respectivament a l’avinguda Paral·lel.

Els treballs de la fase 1 que s’allargaran fins a finals de juny, també permetran començar, a partir del 20 de maig, els treballs de la placeta costat Eixample als carrers Entença-Tamarit i de la placeta que hi ha on es troben Tamarit i l’avinguda, a la vorera del Poble-sec. 

Publicitat
Publicitat

4 Comentaris

Publicitat
#4 Calígula, Girona, 04/05/2014 - 20:39

Este Trías es genial: aparcamientos de motos en la calle Balmes y ahora en el Paral·lel. Supongo que en la Diagonal hará lo mismo. Este alcalde es un genio y mire que no lo parecía eh?
Hace parkings para motos y de paso se mete en la butxaca el 3% o quién sabe si el 30%, ni el tripartito oiga!

#3 Calígula, Girona, 04/05/2014 - 20:33

Pero que guay!! Van a hacer mas parkings de motos!!

#2 Papaluna, Barcelona, 04/05/2014 - 20:08

Pinta be. I amb tota l'excel,lent oferta gastronòmica dels germans Adrià i els Germans Iglesias (Rïas de Galicia, Cañota, Paktta (rotllo Nikke), espai Kru (japo) i, Tickets, 100, 41º, etc.) aquella zona pot ser una meravella; que bona falta li fa.

#1 pepe, andorra, 04/05/2014 - 19:02

y cuanto es el 3% de 9,5 millones?