La tuneladora Barcino, que ha de perforar bona part del centre de Barcelona per construir el túnel de l'AVE, es posa aquest divendres a la tarda en funcionament. La tuneladora, que fa 100 metres de llargada i pesa 2.300 tones, ha de foradar gairebé tot el traçat que connecta les estacions de la Sagrera i de Sants. La perforació del polèmic túnel comença amb l'oposició d'una part dels ciutadans, que tenen previst manifestar-te en motiu de l'inici de les obres, i del Patronat de la Sagrada Família.
Però la posada en marxa de la tuneladora es fa en contra del que va votar el Ple de l'Ajuntament el 20 de juliol de 2007, que va rebutjar el traçat de l'AVE pel centre de la ciutat i per sota de la Sagrada Família. La votació va contar amb 23 vots en contra del traçat (CiU, ERC i PP) i 18 a favor (PSC i ICV-Verds).
Després de la votació, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, es va afanyar a dir que no tenia "força jurídica vinculant, per sort" i va afegir que no paralitzaria el projecte ferroviari a la capital catalana. Però el text que va aprovar en el ple de l'Ajuntament, instava al consistori a fer-lo arribar al president de la Generalitat i al del Govern espanyol.