La Generalitat ha donat llum verda a la construcció de 400 cases i un complex hoteler a la urbanització Riumar de Deltebre, a l'entorn del delta de l'Ebre.
Aquesta és la primera fase de les dues previstes per a l'ampliació de la urbanització que podria disposar de 1.100 nous habitatges, segons informa La Vanguardia.
L'Ajuntament de Deltebre, governat pel PSC, ha mostrat la seva satisfacció per aquesta decisió. També Esquerra, que fins ara havia estat al capdavant del consistori, s'ha felicitat per la decisió.
Segons aquesta informació, la segona fase, el segon pla parcial, de 700 habitatges més, també disposa del vist-i-plau de la comissió d'urbanisme després de reduir les alçades de les cases, de cinc a tres pisos.
L'ampliació de la urbanització, però, es farà a 200 metres del litoral per tal de prevenir l'augment del nivell del mar a causa del canvi climàtic.
Les noves construccions estaran a l'entorn del parc natural del delta de l'Ebre, catalogat com un espai PEIN, Pla d'Espais d'Interès Natural.