Els quatre regidors d'Esquerra a l'Ajuntament d'Arenys de Munt van abandonar el ple del passat dijous en el moment de votar la moció presentada per la CUP -al govern- en la qual es demanava l'abolició de la monarquia espanyola.
Els electes d'ERC van marxar de la sala de plens en protesta per "l’actitud de l’alcalde (Josep Manel Ximenis) que des del primer moment es va negar a consensuar la moció per l’abolició de la monarquia amb ERC, tot i que els dos partits presentaven mocions molt semblants en contingut, expressió i sobretot, en la seva part resolutiva".
Des d'Esquerra han lamentat que el fet de "presentar una moció conjunta amb la CUP per declarar Arenys de Munt moralment exclòs de la monarquia era una oportunitat per recuperar l’esperit d’Arenys de Munt, que va portar a terme la primera consulta popular sobre la independència".
"Malgrat que ERC va modificar les parts del text que podrien no ajustar-se a la legalitat, no va ser possible consensuar la moció. De fet, parts del text de la moció presentada per ERC sobre la monarquia i que no es consideren legals a l’Ajuntament d’Arenys de Munt, ho són a la moció presentada recentment a Vic per la CUP i recolzada pels regidors d’ERC. Al ple d’Arenys de Munt, per exemple, l’alcalde no permet llegir una moció on surti l’expressió 'secessió de la nació catalana'", han afegit.